maandag 7 januari 2013

Oefenmomenten

Ik kon jammer genoeg niet eerder een reactie plaatsen op mijn blog, hiervoor mijn excuses. Maar mijn studies zorgden ervoor dat ik weinig vrije tijd had. Vandaag vond ik uiteindelijk een gaatje om jullie toch nog eens wat meer te informeren over mijn opleiding en mijn ervaringen in de werkplekschool. Mijn eerste oefenmomenten zijn nu achter de rug en ik heb er een zeer goed gevoel over. Wel heb ik gemerkt dat de les wiskunde mij niet echt ligt, het is erg moeilijk om de kinderen uit te leggen hoe je de oefeningen maakt en deze met de juiste stappen. Ook heb ik veel uit de oefenmomenten geleerd, zo moet alles tot in de puntjes worden voorbereid. Ook is het belangrijk om op een passende manier de kinderen te berispen indien ze iets fout doen, je moet dus streng zijn als de kinderen iets fout doen. Daar heb je verschillende methoden voor en die heb ik grotendeels allemaal uitgeprobeerd. Ik verlang heel erg naar de doemomenten, maar jammer genoeg krijg ik dan bezoek van een lector uit het KATHO!

Zoals je weet mocht ik een les beeld geven en omdat ik zo trots ben op het eindresultaat staan hieronder een paar foto's.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten